Monday, 19 December 2011

fitrah manusia

manusia...
dah fitrah kan nak rasa mencintai dan dicintai...
tapi jgn lak tersalah memberi hati
pada insan yang tak reti nk menghargai...
nanti nangis tak berlagu lah..
taw tak?
sedalam mane pom cinta kita kat seseorang tu
kita xboleh berharap yang orang tu akan jdi milik kita..
biar kita jer taw sajauh mana
perasaan kasih dan sayang kita kat dia...
yang penting kita usaha buktikan kita sayangkan dia..
satu hari nanti,
bila dia dah kehilangan kita
dia akan berfikir sendiri segala pengorbanan yang kita lakukan..
saat tu baru lah dia taw betapa pentingnya kita pada dia..
dan barulah dia akan mula menghargai kita..
teman2 sume...
biarlah dia menolak kasih sayang dan cinta kita
kerana lebih perit jika kita dimiliki tapi tak dihargai...

yang penting.
kita pendamkan saja orang yang kita sayang
dan berdoa pada ALLAH agar dia menjadi jodoh kita..
itu pom satu jihad..
jangan khuatir jika dia tidak menjadi milikmu..
mungkin ALLAH ingin memberikan yang lebih baik daripada dia..
hargailah apa yang kita ada sekarang..

DAN..
jangan bersedih jika kita tak dapat memiliki cinta manusia..
kerna cinta ALLAH itu selalu mekar..
cinta manusia hanya sementara..
tapi cinta ALLAH tu kekal abadi..

''cintailah orang yang mencipta lebih dari yang dicipta..
kerana yang mencipta itu mencipta yang dicipta untuk dicinta..''

0 comments: