Sunday, 11 December 2011

AlahAi mAnuS!a..

nobody's perfect k..so do i..
law jadi manusia tu jgnlah pandai cari salah org jer..
salah sendiri pom pandai2lah nilai..
sumer manusia x lari dari melakukan kesalahan kan?
but DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER..
tak semua org yang melakukan keselahn ni jahat..
dan x semua org yg lemah lembut tu baik..
Manusia zaman sekarang selalu nilai seseorang manusia dari luaran je kan.
sekali manusia tu buat jahat selamanya dianggap jahat..
dan bila org yg pernah wak salah tu melakukan kebaikan
kiter xpernah nk tgok pom kan..xpernah nk apprciate pom kan??
pas tu siap ley kate lagi "alah belagak alim lah tu".
HELLO!!!!!!!!!
x semestinya org yg pernah wak salah ni selalunya akan wak salah..
tp saya pelik lah..
why masyarakat kita ni selalu panadang serong kat orang yang buat salah?
bagilah dyerorg pluang kedua..xsalah kan?
fikir2lah wahai manusia semua..
sapelah kita ni nk nilai org..
dripada nilai diri org lain baik kita nilai diri kita sendiri..
sama2lah kita tegur law ad wak silap..
ingat-mengingati...

"memaafkan orang lain beerti memaafkan diri sendiri.
hidup terlalu singkat untuk membenci.
sucikanlah hati mencari ILLAHI."

0 comments: